Wednesday, October 14, 2009

pukau melalui telefon

heya..
kelmarin, aku dapat call dari company mana ntah, dia propose aku service card la, 2nd credit card la, then dia bercakap panjang lebar pasal dia punya benefit, which aku xdengaq pon..lama punya lama bercakap, then dia mintak no card aku..aku pon xtaw camna aku leh dengan senang hati bagi detail2 card aku siap dengan no kad lagi..padahal aku x interested pon ngan service tu.
then, after a while aku pon tersedar yang aku dah reveal semua yang suppose "pnc"..alamak...apa nak wat, aku ni dah macam kucing nak beranak lagaknya..then cepat2 aku call service centre, block aku pny card..adoi..mujuq la cepat2..klu x senang2 je 5k aku melayang..

so, pengajaran yang aku dapat kat sini adalah jangan sekali2 melayan @ accept calls dari persons yang unidentified ni...senang2 je diorang nak pukau orang through phone..diorang bijak, memperkenalkan diri atas nama company, tp guna phone no handset. aku sebelum ni dah pernah dengar yang pukau melalui telefon, tp kurang percaya sangat coz selalu kita dengar pukau guna pandangan mata, angin la, tp yang ni through phone. tapi sekarang aku dah percaya, dan dah melalui..aku dipukau dan bagi segala detail card credit aku..

2 Comments:

  1. Miz JuJue said...
    sangat takot...
    Unknown said...
    salam, saya atie dari cheras, baru t.hari tadi saya mengalami peristiwa yang sama, habis semua details pasal kad kredit saya dah bgtau baru tersedar ada macam yang tak kena, saya terus call bank dan batalkan kad kredit saya...tapi still rasa takut sebab dah bgtau alamat rumah dan no. kereta saya....

Post a Comment